Buckaroo en CIB hebben samen een ecosysteem gebouwd waarmee bedrijven volledig ontzorgd worden in betaalprocessen. Op die manier ervaren klanten het gemak van (online) betalen tot en met de opvolging van niet-betaalde facturen. Zonder dat ze daar zelf met vele diverse leveranciers voor aan de slag hoeven te gaan. De integrale oplossing van Buckaroo en CIB geeft realtime inzicht in betalende en niet-betalende klanten gedurende het volledige creditmanagementproces.
Partner in betaaloplossingen
Payment Service Provider Buckaroo is in 2005 opgericht en was de eerste Nederlandse aanbieder van de alom bekende betaalmogelijkheid iDEAL. Inmiddels werkt de betalingsdienstverlener met maar liefst 40 nationale en internationale betaalmethoden. Meer dan 5000 organisaties doen dagelijks een beroep op één van de Buckaroo betaaldiensten. Dat kan bijvoorbeeld een internetkassa zijn met creditcards als Visa, Mastercard of American Express. Maar ook achterafbetaaldiensten die steeds populairder worden. Of het nu gaat om een iDEAL-betaling via een (internationale) webwinkel, een QR-betaling vanaf de smartphone of het innen van abonnementsgelden via automatische incasso, Buckaroo blijft investeren in de ontwikkeling van slimme technologische oplossingen om betalen voor consumenten zo makkelijk mogelijk te maken. Dankzij de 20 jaar ervaring die Jeroen en Maurits inmiddels samen hebben opgebouwd in deze branche, weten zij als geen ander waar een goede online betaaldienst aan moet voldoen.
Teamwerk in het debiteurenproces.
“CIB is een creditmanagementorganisatie die volgens de laatste technologiestandaarden werkt. Die digitale en datagedrevenheid past helemaal bij onze manier van werken”, vertelt Jeroen. Dat vertaalt zich ook naar het type klanten waar we voor werken. Zo hebben we allebei een grote footprint in de wereld van de zogeheten scale-ups. Bedrijven als Coolblue en Swapfiets zijn hun tijd vaak ver vooruit. Zij willen zakendoen met dienstverleners die ook vanuit de waarde van slimme technologie opereren. Dat maakt Buckaroo en CIB een geweldig goed team.”
“CIB is een creditmanagementorganisatie die volgens de laatste technologiestandaarden werkt.”
“We zitten samen bij de klant aan tafel met hetzelfde doel; de klant helpen met een integrale oplossing die consumenten makkelijk en snel laat betalen. Als er sprake is van niet-betalende klanten, worden die debiteuren direct automatisch overgedragen naar het incassotraject van CIB zonder dat daar extra handelingen voor de klant aan te pas komen. Daarmee heeft de ondernemer realtime inzicht in betalende en niet-betalende klanten”, vervolgt Maurits.
“Dankzij de heldere en persoonlijke aanpak gedurende het incassoproces, weten onze gezamenlijke klanten snel de actuele status van hun klantenportefeuille. Het inzicht in betalingsinformatie en gedragingen is immers waardevolle informatie. Hiermee kun je veel onnodige extra kosten voorkomen. Belangrijker nog, goed inzicht houdt ook in dat consumenten beter geholpen kunnen worden op basis van hun individuele behoeften. Dat levert meer trouwe klanten op”, vertelt Roman.
Incassokoppeling is geen houtje-touwtje oplossing
“Zo’n incassokoppeling is niet iets dat je even op een zondagnamiddag regelt”, zegt Maurits. “Daar komt wel wat bij kijken. Want uiteindelijk moet het een absoluut veilige oplossing zijn die altijd beschikbaar is en waar nodig makkelijk schaalbaar of uit te breiden is naar andere landen.”
“Zo’n incassokoppeling is niet iets dat je even op een zondagnamiddag regelt.”
“Via een dashboard krijgt de klant in één oogopslag realtime inzicht in de actuele status, voortgang en prognoses van betalende en niet-betalende klanten en het bijbehorende incassotraject. Dat betekent dat bedrijven veel sneller weten wat actieve consumenten zijn en welke klanten je zo mogelijk zelfs liever kwijt dan rijk bent. Op die manier wordt het kaf van het koren gelijk realtime gescheiden”, vervolgt Roman.
One-stop-shop oplossing ook bij Swapfiets
“Bij onze gezamenlijke klant Swapfiets bijvoorbeeld doen duizenden consumenten in meerdere landen een beroep op deelfietsen. De Swapfietsers maken gebruik van een abonnement. Swapfiets zocht een integrale betaaloplossing waarbij ze snel, veilig en realtime inzicht hebben in het betaalgedrag van de fietsers. Op een manier waarbij de oplossing ook nog makkelijk over de landsgrenzen heen uit te breiden is. “Dat vereist een bewezen oplossing die relatief eenvoudig internationaal uitgerold kan worden. In elk land heb je immers te maken met andere marktomstandigheden en wet- en regelgeving. Dat vraagt om een internationaal systeem met betrouwbare dashboards. Ons partnership zorgt ervoor, dat klanten zich geen zorgen hoeven te maken over de implementatie van slimme technologie in het buitenland. Bovendien heeft de integrale oplossing van Buckaroo en CIB bij Swapfiets consumenten die vergeten hun abonnement te betalen direct op het vizier. Daarmee wordt kunstmatig hooggehouden omzet voorkomen. Niet-betalende klanten worden immers niet meegerekend in de omzet waar je eigenlijk wel op gerekend had.”
Elkaar door en door kennen
“Zo’n partnership met Buckaroo is niet een dertien-in-een-dozijn samenwerking. Wij zijn heel kritisch op de partijen waarmee we samenwerken. We streven nu eenmaal naar een intensieve lange termijn relatie. Inmiddels kennen we elkaar door en door. In een wereld waarin technologische ontwikkelingen elkaar heel snel opvolgen, is het van belang dat je elkaar snel weet te vinden voor gezamenlijke ontwikkeling van productinnovaties of de inzet van nieuwe technologie. Het is zaak dat je een duidelijk beeld hebt van de partner die je nodig hebt voor verdere ontwikkeling en groei. Het partnership tussen Buckaroo en CIB was daarom ook een hele bewuste keuze van beide bedrijven. Dat deze koppeling voor het order-to-cash proces enorm prettig werkt, wordt nog eens onderstreept met het feit dat onze gezamenlijke klant Swapfiets ook ambassadeur wil worden”, concludeert Roman. “Met zo’n super tevreden klant weet je dat het doel dan bereikt is”, sluiten Jeroen en Maurits instemmend af.