• 15-09-2022

Aflevering 3 – Tarmo van der Goot: “Wij zijn de olie in de machine als het gaat om een flexibele abonnementsstructuur”

Met de voorspelde recessie die ons te wachten staat, is customer retention en een positieve cash flow belangrijker dan ooit. In de afgelopen jaren zien steeds meer bedrijven de voordelen van subscription management ten opzichte van traditionele facturering. Veel van hen hebben reeds de overstap gemaakt, anderen overwegen nog de stap naar een abonnementsmodel te nemen. Dit vraagt wel om een solide voorbereiding en flinke aanpassing aan de digitale infrastructuur. Pricing strategy en maatwerk zijn het antwoord als we de nieuwste trends mogen geloven.

Vandaag bij ons te gast aan tafel, de Vice President van het subscription billing en revenue management platform, Chargebee, Tarmo van der Goot. Chargebee is als SaaS-productbedrijf het platform voor abonnementsfacturering en inkomstenbeheer waarmee haar klanten uit meer dan 50 landen wereldwijd zich gemakkelijk en snel kunnen opschalen.

Een organisatie als Chargebee moet altijd ahead of the curve zijn. Tarmo praat ons bij over de laatste marktontwikkelingen en belangrijkste trends die te herkennen zijn in de wereld van abonnementen en facturering. Waar moet rekening mee gehouden worden als je de overstapt maakt naar een abonnementsvorm en hoe ga je efficiënt om met mutaties? Hoe zorg je ervoor dat je abonnementsstructuur zo goed mogelijk aansluit op de klantbehoeften? Of het nu gaat om een jonge start-up of een internationale corporate. Wat zijn de modellen van de toekomst? Tarmo deelt met ons het antwoord.

Volg ons op: