Veelgestelde vragen

Bekijk de antwoorden op de meest gestelde vragen aan coeo Incasso. Misschien staat het antwoord op uw vraag op deze pagina. Zo niet, neem dan contact met ons op.

Wij helpen u graag verder.

Iedere dag beantwoorden wij verschillende vragen over onze algemene dienstverlening en de door ons verstuurde berichten. Onze klantendienst beantwoordt deze vragen snel en vakkundig. De meest voorkomende vragen vindt u hieronder. Voor alle overige vragen kunt u contact opnemen met onze klantendienst.

Veelgestelde vragen

Waarom heb ik een brief ontvangen van coeo Incasso?

De reden dat u een aanmaning heeft ontvangen van coeo Incasso , is omdat u waarschijnlijk een onbetaalde rekening heeft bij een bedrijf of organisatie dat coeo Incasso heeft ingeschakeld om de openstaande rekening bij u te incasseren. Het is belangrijk dat u zo spoedig mogelijk contact met ons opneemt om de verdere mogelijkheden te bespreken.

Hoe kan ik mijn openstaande factuur betalen?

U heeft verschillende mogelijkheden om te betalen: 

  • Log in op Mijn coeo om onmiddellijk te betalen via Bancontact. U kunt inloggen met het dossiernummer dat vermeld staat in onze brief, e-mail of SMS en uw postcode.  
  • Betaal rechtstreeks via de Bancontact-link of QR code die u in uw e-mail of sms van coeo Incasso heeft ontvangen. 
  • Tevens is het mogelijk om de betaling handmatig te doen via internetbankieren. U kunt het openstaande bedrag overmaken naar bankrekeningnummer: BE40 7360 7196 4263 (BIC: KREDBEBB), op naam van coeo B.V. onder vermelding van uw dossiernummer

U kunt ook een betalingsregeling aanvragen of contact met ons opnemen voor verdere vragen.

Het bedrag op de aanmaning is hoger dan het oorspronkelijke bedrag dat ik moest betalen, klopt dit?

Ja, dat klopt. Wanneer een incassobureau de openstaande factuur behandelt, wordt de oorspronkelijke hoofdsom/het factuurbedrag vermeerderd met een schadebeding. Het schadebeding komt voort uit de overeenkomst (algemene voorwaarden) die u met onze opdrachtgever hebt gesloten. 

Ik kan het bedrag niet in één keer betalen. Kan ik een betalingsregeling treffen?

Ja dat kan. Als u op dit moment niet in de gelegenheid bent om in één keer het openstaande bedrag te betalen, kunt u op verschillende manieren een betalingsregeling aanvragen:

  • Door in te loggen op Mijn coeo is het ook mogelijk een betalingsregeling aan te vragen.
  • U kunt het telefoonnummer bellen dat in uw brief/e-mail of sms staat. Zo krijgt u direct de juiste afdeling aan de lijn. 
  • U kunt ook telefonisch contact opnemen via ons algemene telefoonnummer 03 808 68 72 om een betalingsregeling aan te vragen. 

Regel nu en wacht niet te lang met contact opnemen. Wij zijn er om u te helpen met het oplossen van uw betalingsachterstand.

Waar kan ik zien hoe hoog mijn openstaande schuld is?

Via Mijn coeo ziet u direct wat uw openstaande schuld is. Log in met uw dossiernummer (dat vermeld staat op uw e-mail, brief of sms) en uw postcode. 

Ook kunt u contact opnemen via het telefoonnummer dat in uw e-mail, brief of sms staat. Daarmee krijgt u direct contact met onze incassomedewerkers die u verder kunnen helpen.

Ik heb al betaald aan de opdrachtgever van coeo Incasso, wat moet ik doen?

Via Mijn coeo kunt u een bezwaar indienen. U kiest voor de optie “Ik heb de factuur al betaald” en dient het betaalbewijs in. Ook kunt u het betaalbewijs mailen naar het volgende e-mailadres: [email protected].

Deze openstaande factuur is niet voor mij bedoeld, wat moet ik doen?

Het kan zijn dat een brief geadresseerd is aan de vorige bewoners die op uw adres gewoond hebben of dat er een ander/onjuist adres is doorgegeven door de betreffende klant. Indien u brieven van een incassobureau ontvangt die niet aan u gericht zijn, verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Onze afdeling Incasso zal dan het adres wijzigen en aansluitend op zoek gaan naar de juiste adresgegevens van de betreffende klant.

Wat gebeurt er als ik de aanmaning van het incassobureau helemaal niet betaal?

Indien u de openstaande hoofdsom, vanwege welke reden dan ook, niet betaalt, bestaat de mogelijkheid dat er een gerechtelijke procedure tegen u wordt gestart. Middels een dagvaarding stelt een deurwaarder u op de hoogte van de openstaande hoofdsom, welke inmiddels verhoogd is met een schadebeding (en eventuele rente).

Wat kan ik doen als ik zelf niet meer uit de schulden kan komen?

Heeft u geen overzicht meer in uw financiën en denkt u dat u er zelf niet meer uit komt? Wij helpen u graag op weg en bieden een luisterend oor indien u dat nodig heeft. Op onze website vindt u meer informatie over problematische schulden en verschillende hulpinstanties.

Hoe kan coeo Incasso mij helpen bij mijn schuld(en)?

Heeft u meerdere schulden en kunt u deze zelf niet meer oplossen? Neem gerust contact op met ons kantoor. Onze medewerkers kunnen u vertellen wat u in dat geval het beste kunt doen en met welke instanties u het beste contact kunt opnemen in uw situatie. Wij helpen u graag.

coeo Incasso  bemiddelt tussen u en uw schuldeiser(s). Onze getrainde en ervaren medewerkers zijn er om u te helpen. Ook bij moeilijke financiële situaties weten wij vaak een oplossing voor u te vinden. Dit doen wij door aandachtig te kijken naar de oorzaak van uw betaalachterstand en open met u in gesprek te gaan.

Ik ben het niet eens met het incassodossier, hoe kan ik bezwaar indienen?

Wanneer u het niet eens bent met het incassodossier of de grondslag van de openstaande factuur, kunt u bezwaar indienen. Dit doet u uitsluitend door online het bezwaarformulier via Mijn coeo in te vullen of in te sturen per post (t.a.v. Afdeling Klachtenbeheer).

Ik heb de openstaande factuur al betaald aan coeo Incasso, maar ik krijg nog steeds een betaalverzoek. Wat moet ik doen?

Mogelijk heeft uw betaling onze aanmaning gekruist. Blijft u echter brieven of berichten ontvangen na enige tijd, neem dan direct contact met ons op via  03 808 68 72.

Wat als ik het het openstaande bedrag helemaal niet betaal?

Indien u de openstaande factuur – vanwege welke reden dan ook – niet betaalt, bestaat de mogelijkheid dat er een gerechtelijke procedure tegen u wordt gestart. Middels een dagvaarding stelt de door ons ingeschakelde deurwaarder u op de hoogte van de openstaande factuur, waarvan de oorspronkelijke hoofdsom inmiddels verhoogd is met de wettelijke incassokosten.

Ik heb een klacht. Hoe dien ik een klacht in?

Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent met de dienstverlening en/of handelswijze van coeo Incasso. Indien dat het geval is, horen wij dit graag van u. Wij doen ons uiterste best om onze service te blijven verbeteren.

U kunt uw klacht indienen door het klachtenformulier in te vullen. Binnen vijf werkdagen na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging en binnen vijftien werkdagen ontvangt u een inhoudelijke en onderbouwde reactie op uw klacht van ons.

Wie is coeo Incasso?

coeo Incasso BE (onderdeel van de coeo Group) is een incasso-organisatie met haar kantoor in Zaventum. Onze opdrachtgevers zijn bedrijven en organisaties in zowel België als daarbuiten. Wij werken voor bedrijven en organisaties in alle branches. Hebt u van coeo Incasso een bericht ontvangen of bent u door ons gebeld? Dan is de kans groot dat u één of meerdere facturen van onze opdrachtgever(s) niet heeft betaald.

coeo Incasso ondersteunt bedrijven bij het uitvoeren van hun debiteurenbeheer en een goed incassotraject. Wij zijn ons ervan bewust dat het innen van een openstaande factuur een proces is waarbij de klant van onze opdrachtgever duidelijk moet weten waarom coeo Incasso hem of haar benadert. Bij coeo Incasso streven wij naar de best mogelijk manier om deze klanten te bereiken, informeren en helpen gedurende het incassotraject. Met behulp van onze online portal Mijn coeo stellen wij alles in het werk om u helder, gemakkelijk en snel te kunnen helpen.

Hoe komt coeo Incasso aan mijn adres?

coeo Incasso heeft, op het moment dat de openstaande factuur ter incasso is overgedragen, de bijbehorende adres- en persoonsgegevens van de opdrachtgever verkregen om contact te kunnen opnemen over de openstaande hoofdsom. Daarnaast kunnen wij een onderzoek instellen om via gegevensverrijking de juiste data en informatie te achterhalen.

Hoe weet ik of mijn bericht van coeo Incasso echt is?

Het kan voorkomen dat u een brief, e-mail of sms van coeo Incasso heeft ontvangen. De reden dat u een aanmaning heeft ontvangen, is omdat u waarschijnlijk een onbetaalde rekening heeft bij een bedrijf. Dit bedrijf heeft coeo Incasso ingeschakeld om de openstaande rekening bij u te incasseren. Om er zeker van te zijn dat u een echt bericht van ons heeft ontvangen, leggen wij u uit hoe deze er precies uitziet.

Wat is “Mijn coeo”?

Met ons online portaal Mijn coeo kan uw klant op een gemakkelijke en beveiligde manier inloggen, een Bancontact-betaling doen, een betalingsregeling treffen, bezwaar indienen, financiële gegevens inkijken en vragen stellen. Het is een hoogwaardig, gebruiksvriendelijk en efficiënt platform, waarmee uw klant in één oogopslag kan zien wat de mogelijkheden zijn en in één klik een actie kan uitvoeren.

Hoe kan ik coeo Incasso bereiken?

U kunt telefonisch contact opnemen via 03 808 68 72 of u kunt een e-mail sturen naar info@coeo-incasso.be

Wat zijn de openingstijden van de klantendienst?

Wat zijn de openingstijden van de klantendienst?
Onze klantendienst is geopend op de volgende dagen en tijden:

In welke landen is coeo Incasso gevestigd?

coeo heeft eigen kantoren in Duitsland, Oostenrijk, Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk. Daarbij werkt coeo samen met gekwalificeerde lokale kantoren binnen Europa.

Kantoor België: Rooigemlaan 532, België

 

Staat uw antwoord er niet tussen?

Neem gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

03 808 68 72